Selecteer een pagina

Hoewel SEO zoekwoordenonderzoek niet altijd leuk is, is het wel essentieel voor je succes. Goede trefwoorden geven je een sterke SERP-ranking en een gestage stroom van gericht verkeer. Het doel van trefwoorden is het probleem van een klant op te lossen. Door hun vragen te beantwoorden, win je aan geloofwaardigheid, bouw je vertrouwen op, en verhoog je je winst. Deze gids leidt je stap-voor-stap door het proces.

Aan de slag met zoekwoordenonderzoek

Aan de slag gaan met zoekwoordenonderzoek is het belangrijkste onderdeel van inhoudsmarkering. Het geeft je inhoud een reden van bestaan, en kwalificeert potentiële bezoekers op basis van hun interesses. Het is niet alleen een kwestie van woorden en zinnen kiezen – het gaat erom dat je weet welke woorden het juiste publiek zullen aantrekken. Er zijn hulpmiddelen die je helpen bij het doen van zoekwoordenonderzoek. Het hulpmiddel Keyword Difficulty & SERP Analysis van Moz (betaalde link) laat je het moeilijkheids-percentage voor elk trefwoord zien.

Hoewel trefwoordonderzoek al jaren bestaat, is het nog steeds een belangrijk element van SEO-ranking. Veranderende trends en gebeurtenissen in de nieuwscyclus kunnen de zoekvolumes veranderen, wat je SEO-strategie kan beïnvloeden. Deze veranderingen bijhouden is essentieel voor je succes. Houd dus je ogen open voor de beste zoekwoorden en zorg ervoor dat ze relevant zijn voor je bedrijf. Je weet nooit wanneer je ze nodig zult hebben.

Zoek uit welke bronnen het beste zijn

zoekwoordenonderzoek

Bij het onderzoeken van trefwoorden is de eerste stap het maken van een eerste lijst. Er zijn verschillende trefwoordenlijsten online beschikbaar, maar je moet beslissen welke bronnen het beste zijn voor je onderzoek. Als je je lijst eenmaal hebt verkleind, kun je verder gaan met het vaststellen van de meest winstgevende trefwoorden. Je zult al snel merken dat je website meer organisch verkeer heeft en meer gerichte bezoekers zal trekken. Begin dus vandaag nog met het zoeken naar je beste trefwoorden en begin met het aantrekken van de juiste bezoekers!

Nu eenmaal je bepaald hebt welke trefwoorden relevant zijn voor je bedrijf, moet je nagaan wat de concurrentie doet. Op die manier kun je bepalen welke voor jouw bedrijf relevant zijn. Bijvoorbeeld, als je website boekhoudsoftware verkoopt, kan het nuttig zijn een paar gerelateerde trefwoorden op te nemen die te maken hebben met het inhuren van een boekhouder. Je kunt ook zoeken naar relevante trefwoorden in je bedrijfstak.

Eenmaal je je doelpubliek hebt geïdentificeerd, kun je de beste trefwoorden kiezen om je product mee op de markt te brengen. De juiste trefwoorden geven je product of dienst de meeste zichtbaarheid. Door zorgvuldig de beste trefwoorden te kiezen, kun je een meeslepende website voor je klanten maken. Door zoekwoorden onderzoek te doen, kun je bepalen welke het meest relevant zijn voor je publiek. Dan kun je je concentreren op het uitvoeren van de meest effectieve tactieken om je inhoud te promoten.

De complete gids zoekwoorden voor beginners:

Als je nieuw bent in de zoekindustrie, kan trefwoordonderzoek moeilijk te navigeren zijn. Ongeacht je ervaringsniveau is het belangrijk de industrie te begrijpen. Hoewel zoekwoordenonderzoek in het begin ontmoedigend kan zijn, is het een essentieel onderdeel van elke marketingstrategie. Je zult zoekwoorden willen opnemen die te maken hebben met je niche en die van je concurrenten. Je kunt ook verschillende hulpmiddelen uitproberen om de juiste woorden voor je bedrijf te vinden.

Bij het gebruik van trefwoordenonderzoek moet je de bedoeling van je publiek begrijpen. Een trefwoord dat de verkeerde bedoeling heeft is waardeloos. Iemand die zoekt op “bruidstaart” heeft niet de bedoeling een bruidstaart te kopen. Hetzelfde geldt voor een bruidstaart. Mensen die naar een bruidswinkel zoeken zijn op zoek naar een taart. Deze woorden zullen de ROI van je inhoud verhogen.

Ga niet alleen op zoek naar de meest populaire zoekwoorden

Vergeet niet rekening te houden met de bedoeling van de zoekopdracht. De intentie van je klanten beïnvloedt de zoekwoorden die je kiest. Het is belangrijk om specifiek te zijn als het gaat om je zoekwoordenonderzoek. Je wilt dat je publiek je website kan vinden. Dit zal hen helpen je doel te bereiken. Uiteindelijk wil je geld verdienen.

Er zijn een paar dingen waar u rekening mee moet houden bij het doen van zoekwoordenonderzoek. U moet beginnen door naar de concurrentie te kijken en te zien op welke zoekwoorden zij zich richten. U kunt ook naar de zoekresultaten van uw concurrenten kijken om te zien hoe zij in de zoekresultaten van Google ranken. Als u hier wat tijd aan besteedt, zou u moeten kunnen uitzoeken welke niche het beste is voor uw bedrijf en welke zoekwoorden u kunt gebruiken om die niche te targeten.

De eerste stap is om zoveel mogelijk zoekwoorden te verzamelen om de juiste zoekwoorden te analyseren en te identificeren. Zodra u het juiste zoekwoord heeft gevonden, moet u begrijpen wat het betekent en hoe mensen het gebruiken en ervoor zorgen dat uw website aan die behoeften voldoet.

Waarom doe je onderzoek naar zoekwoorden? Wat is uw specifieke doel voor deze fase van uw marketing funnel? Bepaal wat je wilt bereiken en pas je onderzoek daarop aan.

  • Welk soort inhoud heb ik nodig?
  • Naar welk type zoekwoordonderzoek ben ik op zoek?
  • Aan welk volume en kwaliteit van de inhoud moet het voldoen?
  • Wie moet mijn inhoud kunnen vinden op zoekmachines zoals Google, Bing, Yahoo enz.?

Er zijn veel SEO-tools waarmee u uw website kunt scannen op mogelijkheden om deze zoekmachinevriendelijker te maken. De meest populaire van deze tools zijn Google Search Console, Bing Webmaster Tools, Yandex Webmaster Tools en Google Analytics.